Jos kohtaatte iDiD-laitteidenne käytössä ongelmia, käykää aluksi läpi tämä tarkistuslista:

 

  1. Tarkistakaa, että näyttö on päällä. Tämän voi tarkistaa esimerkiksi kaukosäätimellä.
  2. Tarkistakaa kaukosäätimellä, että näytöstä on valittu oikea lähde. Lähteen tulisi olla esimerkiksi HDMI1 tai HDMI2.
  3. Tarkistakaa, tuleeko toistintietokoneeseen virtaa. Toistintietokoneessa palaa sininen virtavalo, jos se saa virtaa.
  4. Käynnistäkää toistintietokone uudelleen sinisenä palavasta virtapainikkeesta.
  5. Tarkistakaa verkkoyhteyden toimivuus kannettavalla tietokoneella tai mobiililaitteella.
  6. Tarkistakaa, että kaikki virtajohdot ja kaapelit ovat kunnolla kiinni.
  7. Tarkistakaa, onko näytöllä kahdeksannumeroinen rekisteröintikoodi. Ilmoittakaa siitä iDiD-tukeen, jotta voimme rekisteröidä näytön uudelleen.
  8. Toistimet-näkymästä iDiD-hallinnassa voi tarkistaa toistimen tilan. Näkymä löytyy sivun vasemmasta laidasta. Sieltä voi tarkistaa muun muassa onko toistin verkossa tai milloin se on viimeksi ollut verkossa.
  9. Jos näytöllä näkyy jotain muuta, voi siitä lähettää kuvan osoitteeseen support@idid.fi, niin pääsemme vianmäärityksessä eteenpäin.