Mahdollisia ongelmatilanteita ja ratkaisuja niihin.

 

Näyttö on pimeä


-Tarkista, että näyttö on päällä. Tämän voi tarkistaa esimerkiksi kaukosäätimellä.


-Tarkista kaukosäätimellä, että näytöstä on valittu oikea lähde. Lähteen tulisi olla esimerkiksi HDMI1 tai HDMI2.


-Tarkista, tuleeko näyttöön liitettyyn toistintietokoneeseen virtaa. Toistintietokoneessa palaa sininen virtavalo, jos se saa virtaa.


-Tarkista, että virtajohdot ja kaapelit ovat kunnolla kiinni.


Sisällöt eivät päivity


-Käynnistä toistintietokone uudelleen sinisenä palavasta virtapainikkeesta.


-Tarkista, että verkkokaapeli on kytketty näyttöön tai toistintietokoneeseen.


-Tarkista verkkoyhteyden toimivuus kannettavalla tietokoneella tai mobiililaitteella.


-Näytön vasemassa alalaidassa olevat ympyrät kertovat verkkoyhteyden tilasta. Kaksi vihreää ympyrää tarkoittaa toimivaa verkkoyhteyttä - muuten verkkoyhteydessä on jokin ongelma.


Näytöllä näkyy jotain muuta kuin sisältö


-Jos näytöllä näkyy "No signal", tarkista kuvalähde ja HDMI-kaapeli. Käynnistä myös toistintietokone uudelleen.


-Tarkista, onko näytöllä kahdeksannumeroinen rekisteröintikoodi. Ilmoita siitä iDiD-tukeen, jotta voimme rekisteröidä näytön uudelleen.


-Toistimet-näkymästä iDiD-hallinnassa voi tarkistaa toistimen tilan. Näkymä löytyy sivun vasemmasta laidasta. Sieltä voi tarkistaa muun muassa onko toistin verkossa tai milloin se on viimeksi ollut verkossa.


-Jos näytöllä näkyy jotain muuta, voi siitä lähettää kuvan osoitteeseen support@idid.fi, niin pääsemme vianmäärityksessä eteenpäin.