Jos kohtaatte iDiD-laitteidenne käytössä ongelmia, käykää aluksi läpi tämä tarkistuslista:
- Tarkistakaa, että näyttö on päällä. Tämän voi tarkistaa esimerkiksi kaukosäätimellä.
- Tarkistakaa kaukosäätimellä, että näytöstä on valittu oikea lähde. Lähteen tulisi olla esimerkiksi HDMI1 tai HDMI2.
- Tarkistakaa, tuleeko toistintietokoneeseen virtaa. Toistintietokoneessa palaa sininen virtavalo, jos se saa virtaa.
- Käynnistäkää toistintietokone uudelleen sinisenä palavasta virtapainikkeesta.
- Tarkistakaa verkkoyhteyden toimivuus kannettavalla tietokoneella tai mobiililaitteella.
- Tarkistakaa, että kaikki virtajohdot ja kaapelit ovat kunnolla kiinni.
- Tarkistakaa, onko näytöllä kahdeksannumeroinen rekisteröintikoodi. Ilmoittakaa siitä iDiD-tukeen, jotta voimme rekisteröidä näytön uudelleen.
- Toistimet-näkymästä iDiD-hallinnassa voi tarkistaa toistimen tilan. Näkymä löytyy sivun vasemmasta laidasta. Sieltä voi tarkistaa muun muassa onko toistin verkossa tai milloin se on viimeksi ollut verkossa.
- Jos näytöllä näkyy jotain muuta, voi siitä lähettää kuvan osoitteeseen support@idid.fi, niin pääsemme vianmäärityksessä eteenpäin.